Business-strategi og udførelse

Hvert selskab har til formål at formulere god strategi og gennemføre denne strategi godt. Men mange gange er det konstateret, at det var enten god strategi, dårlig udførelse eller dårlig strategi og god udførelse. Hvorfor og hvordan man undgår dette?

Lad os starte med hvad er en strategi? I enkle vendinger betyder det planen om at opnå de ønskede mål eller resultater. Hvis nogen organisation har veldefinerede mål, og kan udvikle en strategi for at nå dem, bør det være halvdelen af kampen vandt. Men det ses, at udførelsen mislykkes. Hvorfor skulle det være så? Det kan være skyld i det team, der udfører strategien, eller visse ukendte faktorer, der uventet eller ubevidst kryber ind under udførelse af planen.

Hvad bør der gøres? Ideelt set det hold, der danner strategierne bør overveje faktorer som der er mennesker, der vil udføre, er virksomheden har kapacitet til at udføre, hvad nu hvis nogen uventede forandringer eller indtræffer under udførelse, hvad er risici involveret, og så videre. Ingen strategi kan oprettes uden hensyntagen til muligheden for de mennesker, der vil udfører det. Man kan skabe en stor marketing plan men hvis feltet markedsføring personale undlader at forstå og udføre spillet, det er bundet til at mislykkes og derefter skylden spillet begynder.

Kan en virksomhed skabe et enkelt hold, som ikke kun skaber strategien, men er også ansvarlig for at udføre det? Dette vil fjerne mange sådanne hikke undervejs. Problemet er ekspertise. Jeg er en god strateg og ikke en god eksekutor. Du er en skadelig strateg men en god eksekutor på jorden. Hvad hvis sådanne argumenter er præsenteret af holdet under dannelse? Okay, hvor omkring skaber en strategi og holde udførelse hold i loop i hele processen med at skabe strategi? Dette skaber et andet sæt af problemer. Udsigt over begge holdene kan være så forskellige, at ingen positive resultat nogensinde vil resultere.

Jeg har kort sagt diskuterede disse faktorer ovenfor. I det virkelige liv, flere komplikationer opstå og især i store organisationer, øge kompleksiteten. Den eneste løsning for den øverste ledelse er at sætte mål og diskutere dem med hver enkelt. Efter få hver eneste i tillid, oprette strategier og lad hver eneste deltager i strategi dannelse. Beslutte, om det er helt opnåeligt, og hvorfor kan opnås. Lad det hold, der vil udføre forpligte sig til at opnå, hvad er helt opnåeligt og lover dem med belønninger, hvis de formår at nå anden side også. Synergi mellem strategien beslutningstagere og eksekutorerne vil i sidste ende afgøre det endelige resultat.

3 Comments

  1. I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *